- Торгова марка EXIDE
- Країна США
Exide Technologies (Ексайд Технолоджіз) - міжнародний виробник акумуляторних батарей для різних областей діяльності: автомобілі, будівельні та сільськогосподарські машини, залізнична техніка, системи безперебійного живлення (від невеликих комп'ютерних до великих індустріальних), телекомунікації, системи автоматизації. Заводи розташовані в Америці, Європі, Азії і Австралії. Є одним з двох найбільших світових виробників свинцевих акумуляторів.
Компанія була заснована в 1888 році як Electric Storage Battery Company В.В.Гіббсом після придбання патентів у французького винахідника Клемента Пайена. У 1890 році перші акумулятори були поставлені для Germantown Electric Lighting Company в Філадельфії. Незабаром батареї виробництва Electric Storage Battery Company з'явилися на перших самохідних трамваях в Філадельфії. У 1898 році компанія створила батарею живлення для першої американської підводного човна. Ті, хто отримав більшу популярність в кінці 19-го століття електричні таксі спонукали до створення особливо потужної батареї, що отримала назву "Exide" ( "Excellent Oxide"). Запуск автомобільного двигуна до винаходу батареї стартера був справою небезпечним і часто приводив до травм рук. У 1912 році ця проблема була вирішена за допомогою батареї стартера Exide на автомобілі Cadillac. У 1934 році батареї Exide були єдиним джерелом енергії для першої американської військової бази в Антарктиді під командуванням Берда. Під час Другої світової війни крім субмарин] легкими батареями Exide оснащувалися літакові радіостанції, а також електричні торпеди Mark 18. У 1954 році виробництво свинцево-кислотних батарей було розділено на два окремі підрозділи - автомобільне і промислове, так що компанія може адекватно обслуговувати ці різні ринки . У 1969 році перший місячний посадковий модуль NASA використовував накопичувач енергії сонячних батарей розробки Exide. NASA застосовувало нікель-цинкові акумулятори Exide на всіх місячних місіях Аполлон. До 1987 року з придбанням Exide компанії General Battery Corporation, лінійка продуктів компанії стала досить широкою, щоб мати можливість установки майже в кожному автомобілі на дорогах США. 1980-і і 1990-і роки призвели до збільшення зростання і розвитку для Exide. У 1991 році під час "Бурі в пустелі", Exide поставляє стартерні і резервні батареї для армії США. Exide продовжує поставляти батареї для армії і сьогодні. У 1992 році Exide ще раз продемонструвала своє лідерство в інноваціях із застосуванням вільного електроліту і гелю для морських батарей для складних кліматичних умов і не потребують обслуговування. У 1993 році Exide почала експансію в Європу і створення європейських підрозділів. У Великобританії придбані BIG Batteries і Gemala. Далі придбані Tudor Group і CEAС (Союз Європейських Виробників Аккумуляторов). Таким чином до складу корпорації увійшла Accumulatorenfabrik Sonnenschein GmbH - світовий лідер у виробництві гелевих батарей, яка раніше входила до CEAC. На основі Accumulatorenfabrik Sonnenschein GmbH створено німецький підрозділ компанії Deutsche Exide GmbH. Роберт А.Лутц, колишній президент і віце-голова Chrysler Corporation, був призначений головою правління Exide в 1998 році. У 2000 році придбано GNB Technologies - лідер у виробництві промислових і транспортних батарей, який контролює приблизно 20 відсотків ринку промислових акумуляторів в Північній Америці. Ще одним доказом найвищих досягнень компанії став укладений в 2001-му році контракт між Національним аерокосмічним агентством США (NASA) і Exide Technologies на поставку літій-марганцевих акумуляторних батарей для апарату повернення екіпажу X-38 (Crew Return Vehicle X-38) Міжнародної космічної станції . Акумулятори повинні були проводитися німецьким підрозділом компанії, проте в 2002 році проект CRV X-38 був закритий Конгресом Сполучених Штатів, як занадто витратний.